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Culinaire herinneringen aan Hasselt, de hoofdstad van de smaak
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789057202704 9057202700 Year: 2006 Publisher: Antwerpen BMP

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Book
Consuming history : historians and heritage in contemporary popular culture
Author:
ISBN: 9781138905313 9781138905320 1138905321 9781315640754 9781317277941 9781317277958 1138905313 1317277961 1315640759 1317277953 Year: 2016 Publisher: London Routledge, Taylor & Francis Group

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"Examines how history works in contemporary popular culture. Analysing a wide range of cultural entities from computer games to daytime television, it investigates the ways in which society consumes history and how a reading of this consumption can help us understand popular culture and issues of representation. In this second edition, Jerome de Groot probes how museums have responded to the heritage debate and how new technologies from online game-playing to Internet genealogy have brought about a shift in access to history, discussing the often conflicted relationship between 'public' and academic history and raising important questions about the theory and practice of history as a discipline. Fully revised throughout with up-to-date examples from sources such as 'Wolf Hall, ' 'Game of thrones' and '12 years a slave, ' this edition also includes new sections on the historical novel, gaming, social media and genealogy. It considers new, ground-breaking texts and media such as YouTube in addition to entities and practices, such as re-enactment, that have been underrepresented in historical discussion thus far."--Page i.

Menschenwerk : Erkundungen über Kultur
Author:
ISBN: 3412142018 Year: 2002 Publisher: Köln ; Weimar ; Wien Böhlau

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Multi
Les Essentiels d'Hermès
Authors: --- ---
ISSN: 19673566 ISBN: 9782271068743 2271068746 2271121817 Volume: *1 Publisher: Paris CNRS Éditions

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Peuple, populaire, populisme : trois termes au cœur de multiples tensions. Tantôt les politiques se réclament du « peuple » pour légitimer leur action, tantôt les « élites » disqualifient les productions et les usages « populaires ». Quant au populisme, il est unanimement dénoncé. De Rousseau à Le Pen, le peuple est à la fois au cœur du débat politique, et méprisé. Les formes populaires de la culture sont aussi stigmatisées puis célébrées. Cet ouvrage est donc indispensable pour définir clairement des termes très marqués idéologiquement, tout en gardant une grande variété de points de vue.


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Limes II : choix de textes en langues régionales romanes de Wallonie
Authors: ---
ISBN: 2930047038 2930047011 293004702X 9782930047027 9782930047034 9782930047010 Year: 1992 Volume: 5 Publisher: Bruxelles Traditions et parlers populaires Wallonie-Bruxelles

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Achter de traditie : Op zoek naar een levend verleden : Leven en werk van Jozef Weyns.
Authors: --- ---
ISBN: 9789066251106 Year: 2008 Volume: 2 Publisher: Antwerpen Provinciebestuur Antwerpen

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Consuming history : historians and heritage in contemporary popular culture
Authors: ---
ISBN: 9780415399463 0415399467 9780415399456 0415399459 Year: 2008 Publisher: London ; New York Routledge


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Les historiens et l’avenir : Comment les hommes du passé imaginaient leur futur

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Comment les hommes du passé voyaient-ils leur futur ? Comment appréhender les attitudes très variées que nos ancêtres ont pu avoir à l’égard de l’avenir et leurs efforts pour tenter de le prévoir ? Tenter de repérer ce que sera peut-être le futur à partir du passé et du présent, voire s’efforcer d’avoir sur lui une action, ne serait-ce que mémorielle (la postérité) est un enjeu qui n’a cessé de fasciner à travers les temps. Dans l’Europe moderne, selon le concept d’ « horizon d’attente » (R. Koselleck), se substitue à l’attente inquiète de la fin des temps, l’espérance d’un avenir à construire ici-bas. Les historiens réunis ici analysent sur la longue durée diverses figures de l’avenir qui oscillent entre anticipations, projections, prospectives, craintes, espoirs et illusions. Ce livre s’inscrit également dans la volonté partagée de sortir du culte collectif actuel de la nostalgie et de la crise contemporaine à se projeter dans le temps. Historien pionnier, professeur d’histoire moderne à l’université de Provence et directeur de TELEMME, Bernard Cousin a toujours encouragé les recherches innovantes. Sa grande thèse sur les ex-voto a analysé l’évocation d’un futur évité. À sa suite, les historiens ici réunis se sont penchés sur les attitudes très variées que les hommes du passé ont pu avoir à l’égard de l’avenir et leurs efforts pour tenter de le prévoir. Ce présent ouvrage entend porter témoignage à l’éthique scientifique laissée au sein de l’université par Bernard Cousin pour lequel la connaissance historique et le métier même de l’historien sont indissociables des préoccupations des hommes au présent et des enjeux de l’avenir de nos sociétés.


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Commercialised history : popular history magazines in Europe : approaches to a historico-cultural phenomenon as the basis for history teaching
Authors: --- ---
ISBN: 9783631657799 9783653052534 365305253X 363165779X 1322499055 Year: 2015 Publisher: Peter Lang International Academic Publishing Group

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This volume of essays is the result of the EU project "EHISTO", which dealt with the mediation of history in popular history magazines and explored how history in the commercialised mass media can be used in history teaching in order to develop the media literacy and the transcultural competences of young people. The volume offers articles which for the first time address the phenomenon of popular history magazines in Europe and their mediating strategies in a foundational way. The articles are intended as introductory material for teachers and student teachers. The topic also offers an innovative approach in terms of making possible a European cross-country comparison, in which results based on qualitative and quantitative methods are presented, related to the content focus areas profiled in the national magazines.

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